Algemene Voorwaarden

Snickers Werk en Bedrijfskleding is onderdeel van Total Safety Center en hanteert de Algemene voorwaarden van Total Safety Center.

Definities

In deze algemene voorwaarden wordt de volgende betekenis toegekend aan de hierna met een hoofdletter geschreven begrippen:

  • Aanbieding: een informeel, niet-schriftelijk, aanbod van TSC tot verkoop van Producten aan de Klant;
  • AV: deze algemene voorwaarden van TSC;
  • Consument-Klant: een Klant van TSC die niet handelt in de uitoefening van haar/zijn beroep of bedrijf;
  • Klant: de onderneming waarmee of, in geval van een Consument-Klant, de persoon met wie TSC de Overeenkomst tot het leveren van Producten is aangegaan;
  • Offerte: het schriftelijk aanbod van TSC om tegen een bepaalde prijs, onder bepaalde voorwaarden bepaalde Producten te leveren;
  • Overeenkomst: de tussen TSC en de Klant gesloten overeenkomst tot het leveren van Producten;
  • Partijen: TSC en de Klant samen;
  • Product: het fysieke object dat TSC te koop aanbiedt aan (potentiële) Klanten;
  • TSC: Total Safety Center, ingeschreven in het handelsregister onder nummer 08157677;
  • Uitvoeringstermijn: de termijn waarin TSC aangeeft de Overeenkomst uit te

1.     Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze AV zijn van toepassing op iedere Aanbieding en Offerte van TSC aan een Klant en op iedere Overeenkomst die tussen TSC en een Klant tot stand komt/is gekomen, voor zover van deze AV niet uitdrukkelijk en schriftelijk door Partijen is afgeweken.
  2. Deze AV zijn ook van toepassing op derden die door TSC zijn ingeschakeld voor de (gedeeltelijke dan wel volledige) uitvoering van de Overeenkomst.
  3. Deze AV zijn ook van toepassing op medewerkers en directie van
  4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere (algemene) voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk verworpen.
  5. Als één of meerdere bepalingen uit deze AV op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn/is of vernietigd mocht(en) worden, dan blijven de overige bepalingen in deze AV volledig van In dat geval treden Partijen in overleg om nieuwe afspraken te maken, waarbij zoveel mogelijk wordt aangesloten bij het oorspronkelijke doel en de oorspronkelijke strekking van de nietige dan wel vernietigde bepaling(en).
  6. Als onduidelijkheid bestaat over één of meerdere bepalingen in deze AV, dan dient/dienen deze bepaling(en) zo veel mogelijk te worden uitgelegd in lijn met het originele doel en de originele strekking van de onduidelijke bepaling(en).
  7. Als tussen Partijen een situatie ontstaat die niet in deze AV is geregeld, dan moet deze situatie worden beoordeeld met zoveel mogelijk het doel en de strekking van deze AV in gedachten.
  8. Als TSC niet telkens strikte naleving van deze AV verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarin niet van toepassing zijn, of dat TSC in enigerlei mate het recht tot strikte naleving van deze AV

 

Op alle rechtsverhoudingen met Total Safety Center zijn uitsluitend de door Total Safety Center gehanteerde algemene voorwaarden van toepassing. Deze algemene voorwaarden zijn in te zien en uit te printen via onze website www.totalsafetycenter.nl.

2.     Aanbiedingen en Offertes

  1. Een Aanbieding of Offerte is altijd vrijblijvend, tenzij een termijn voor aanvaarding is
  2. Een Aanbieding of Offerte vervalt in ieder geval als het Product waarop de Aanbieding of Offerte betrekking heeft niet meer beschikbaar is.
  3. TSC kan niet aan een Aanbieding of Offerte worden gehouden als de Klant redelijkerwijs kan/moet kunnen begrijpen dat er sprake is van een kennelijke vergissing of verschrijving.
  4. Als de aanvaarding (voor een klein deel) afwijkt van het, in de Aanbieding of Offerte opgenomen, aanbod, dan is TSC hieraan niet gebonden. Deze afwijkende ‘aanvaarding’ geldt dan als een nieuw aanbod wat TSC vervolgens kan aanvaarden of afwijzen.
  5. De voorwaarden en prijzen in een Aanbieding of Offerte gelden niet automatisch ook voor toekomstige

3.     Prijs

  1. Alle in de Aanbieding, Offerte of Overeenkomst vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere door de overheid verplichte heffingen.
  2. Alle in de Aanbieding, Offerte of Overeenkomst vermelde prijzen zijn tevens exclusief eventuele andere kosten, zoals: reis-, verblijf-, verzend- en administratiekosten, die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst worden gemaakt en in redelijkheid voor rekening van de Klant (behoren te) komen, tenzij anders aangegeven. In de Aanbieding of Offerte wordt, zo goed als mogelijk, een inschatting gegeven van de hoogte van deze kosten die bij de Klant in rekening worden gebracht.
  3. Als de prijs in de Aanbieding, Offerte of Overeenkomst is verdeeld in verschillende fases, verplicht dit TSC niet tot het uitvoeren van slechts een/enkele fase(s) tegen het overeenkomstig gedeelte van de prijs. De Overeenkomst kan enkel als een geheel worden gezien, ook al bestaat deze uit verschillende
  4. Als TSC met Opdrachtgever een vaste prijs overeenkomt, dan mag TSC deze prijs verhogen als de verhoging van de prijs het gevolg is van een wettelijke verplichting of een onvoorziene omstandigheid, zoals een stijging van de prijs van grondstoffen of lonen, zonder dat de Klant het recht heeft de Overeenkomst in dat geval te Tegenover de Consument-Klant is de in dit artikel genoemde verhoging van de prijs zonder ontbindingsmogelijkheid alleen mogelijk na het verloop van drie maanden na het sluiten van de Overeenkomst. Bovendien kan de Consument-Klant, als de nieuwe prijs substantieel hoger is (een verhoging van 20% of meer) de Overeenkomst ook na verloop van deze termijn van drie maanden opzeggen.

4.     Looptijd van de Overeenkomst

De Overeenkomst tussen Partijen wordt voor onbepaalde tijd aangegaan, tenzij Partijen in de Overeenkomst anders hebben afgesproken of uit de Overeenkomst ondubbelzinnig blijkt dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan.

5.     Uitvoering van de Overeenkomst

 

  1. De Klant zorgt ervoor dat alle gegevens die TSC redelijkerwijs nodig heeft en/of die TSC aangeeft nodig te hebben voor de uitvoering van de Overeenkomst op tijd worden verstrekt aan TSC.
  2. Als de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet op tijd zijn verstrekt door de Klant en daardoor niet met de uitvoering van de Overeenkomst kan worden aangevangen en/of deze wordt vertraagd, mag TSC de eventueel hierdoor te maken extra kosten bij de Klant in rekening brengen. Bovendien mag TSC de uitvoering van de Overeenkomst opschorten tot alle benodigde informatie door de Klant is verstrekt aan TSC.
  3. TSC voert de Overeenkomst zo goed mogelijk uit, in lijn met wat verwacht mag worden van een goed vakman met de beschikbare kennis van dat moment.
  4. TSC heeft het recht bepaalde werkzaamheden uit te laten voeren door Artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 Burgerlijk Wetboek zijn niet van toepassing.
  5. Als Partijen een Uitvoeringstermijn hebben afgesproken, vangt deze in geen geval eerder aan dan nadat de Klant de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens juist en volledig aan TSC heeft verstrekt.
  6. TSC doet zijn uiterste best om de Overeenkomst binnen de afgesproken Uitvoeringstermijn uit te voeren. Mocht voorzienbaar worden dat de Uitvoeringstermijn niet wordt gehaald, dan stelt TSC de Klant hier zo snel mogelijk van op de hoogte. De Uitvoeringstermijn is nooit een fatale termijn. Tegenover de Consument-Klant is de Uitvoeringstermijn mogelijk wel een fatale termijn.
  7. TSC mag de Overeenkomst in verschillende fases opdelen en uitvoeren. Als de Overeenkomst in verschillende fases wordt opgedeeld, mag TSC per afgeronde fase afzonderlijk factureren en/of de uitvoering van het volgende fase opschorten totdat de Klant de resultaten van de eerder afgeronde fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
  8. Levering van de Producten aan de Klant vindt plaats op de locatie van TSC, tenzij Partijen in de Overeenkomst anders hebben afgesproken.
  9. De Klant is verplicht de Producten af te nemen op het moment dat deze door TSC aan de Klant ter beschikking worden gesteld. Als de Klant afname weigert, dan wel nalatig is met het verstrekken van informatie en/of instructies die noodzakelijk zijn voor de aflevering van de Producten op de door de Klant aangegeven locatie, is TSC gerechtigd de Producten op te slaan voor rekening en risico van de Klant dan wel de Overeenkomst te ontbinden zonder dat de Klant recht heeft op enige vergoeding.

6.     Wijzigingen in de Overeenkomst

  1. Tijdens de uitvoering van de Overeenkomst kan blijken dat het voor een goede uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is dat de Overeenkomst wordt aangepast. Voorbeelden hiervan zijn: het opsplitsen van de uitvoering van de Overeenkomst in verschillende fases of de aanpassing van de prijs of de Uitvoeringstermijn. De Klant aanvaardt op voorhand de mogelijkheid dat de Overeenkomst in bepaalde gevallen moet worden In dergelijke gevallen treden Partijen met elkaar in overleg over de wijze waarop de Overeenkomst moet worden aangepast. TSC mag de uitvoering van de Overeenkomst opschorten totdat de Klant de gewijzigde Overeenkomst schriftelijk heeft goedgekeurd. TSC verkeert niet in verzuim zo lang wordt gewacht met de uitvoering van de Overeenkomst vanwege het ontbreken van het akkoord van de Klant op de gewijzigde Overeenkomst.
  2. Als de Overeenkomst op verzoek of aanwijzing van de Klant moet worden gewijzigd, kan dit consequenties hebben voor de afspraken die in de Overeenkomst zijn TSC stelt de Klant vooraf van deze wijzigingen op de hoogte en mag de uitvoering van de Overeenkomst opschorten

 

totdat de Klant de gewijzigde Overeenkomst schriftelijk heeft goedgekeurd. TSC verkeert niet in verzuim zo lang wordt gewacht met de uitvoering van de Overeenkomst vanwege het ontbreken van het akkoord van de Klant op de gewijzigde Overeenkomst.

7.     Opschorting, (gedeeltelijke) ontbinding en (gedeeltelijke) opzegging van de Overeenkomst

  1. TSC mag, naast de hiervoor genoemde gevallen, de nakoming van de Overeenkomst opschorten of de Overeenkomst met directe ingang opzeggen c.q. ontbinden, zonder dat enige verplichting tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling ontstaan, in geval:
    • de Klant haar verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
    • aan de zijde van de Klant sprake is van een vertraging, waardoor niet langer van TSC kan worden verlangd dat TSC de Overeenkomst onder de oorspronkelijk overeengekomen voorwaarden nakomt; en/of
    • zich omstandigheden voordoen die nakoming van de Overeenkomst onmogelijk maken. Dit is onder andere het geval in de in artikel 8 van deze AV en in de wet en jurisprudentie genoemde gevallen van overmacht.
  2. TSC mag de Overeenkomst met directe ingang opzeggen q. ontbinden, zonder dat enige verplichting tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling ontstaat, in geval van:
    • schuldsanering, liquidatie, (aanvragen van) surséance van betaling of faillissement van de Klant;
    • beslaglegging – als en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Klant; of
    • een andere omstandigheid waardoor de Klant niet langer vrijelijk over haar vermogen kan

In bovengenoemde gevallen zijn alle verschuldigde bedragen bovendien direct opeisbaar.

  1. Als TSC de nakoming van zijn verplichtingen opschort, behoudt TSC zijn aanspraken uit de wet en de
  2. Als de Overeenkomst wordt ontbonden c.q. opgezegd, dan zijn alle vorderingen van TSC op Klant onmiddellijk opeisbaar.
  3. Als de Klant de Overeenkomst tussentijds geheel of gedeeltelijke opzegt c.q. ontbindt, is de Klant gehouden de kosten van TSC voor de reeds bestelde en/of gereedgemaakte Producten alsmede de kosten die met de opzegging c.q. opzegging gepaard gaan en in redelijkheid voor rekening van de Klant (behoren te) komen, aan TSC te vergoeden.

8.     Overmacht

  1. TSC hoeft de Overeenkomst niet na te komen als TSC daartoe gehinderd wordt als gevolg van
  2. Onder overmacht wordt in deze AV verstaan, naast hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende omstandigheden, voorzienbaar of niet, die niet te wijten zijn aan de schuld TSC, waarop TSC geen invloed kan uitoefenen en die noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt of behoort te komen, waardoor TSC niet in staat is de Overeenkomst na te Eventuele werkstakingen binnen TSC of bij ingeschakelde derden worden hieronder ook begrepen. TSC heeft het ook recht zich op overmacht te beroepen als de omstandigheid die (verdere) nakoming van de Overeenkomst verhindert, pas

 

intreedt nadat TSC de Overeenkomst had moeten nakomen.

  1. TSC mag gedurende de periode dat de overmacht voortduurt nakoming van de Overeenkomst opschorten. Als deze periode langer duurt dan 2 maanden, dan mogen beide Partijen de Overeenkomst ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
  2. Voor zover TSC ten tijde van het intreden van overmacht de Overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze nog kan nakomen, en het nagekomen of na te komen gedeelte als op zichzelf staande fase van de Overeenkomst te beschouwen valt, is TSC gerechtigd om de al nagekomen of na te komen fase afzonderlijk te factureren. De Klant is gehouden deze factuur in dat geval te voldoen.

9.     Betaling en incassokosten

  1. De factuur van TSC moet binnen 14 dagen na factuurdatum in de valuta zoals vermeld op de factuur zijn voldaan op de door TSC aangegeven bankrekening, tenzij Partijen in de Overeenkomst anders hebben afgesproken.
  2. TSC mag vooruitbetaling verlangen van minimaal 25% van het totale
  3. Als de Klant in gebreke blijft met (tijdige) nakoming van zijn financiële verplichtingen, is de Klant van rechtswege in verzuim.
  4. De Klant is vanaf het moment dat het verzuim intreedt tot het moment van algehele voldoening de wettelijke handelsrente over het factuurbedrag verschuldigd. De Consument-Klant krijgt is pas extra kosten verschuldigd vanaf het moment dat 14 dagen zijn verstreken nadat de Klant door TSC alsnog (schriftelijk) in de gelegenheid is gesteld te betalen.
  5. Naast de wettelijke handelsrente komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de De buitengerechtelijke incasso kosten worden in beginsel berekend op basis van het besluit Buitengerechtelijke Incasso Kosten. Als TSC echter door toedoen van de Klant hogere buitengerechtelijke incasso kosten heeft moeten gemaakt, dan komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. Over de verschuldigde buitengerechtelijke incasso kosten is de Klant ook de wettelijke handelsrente verschuldigd.
  6. In geval de Klant in het ongelijk wordt gesteld is de Klant ook de gerechtelijke- en executiekosten
  7. De buitengerechtelijke incassokosten zijn beperkt tot het bedrag genoemd in het Besluit Buitengerechtelijke Incassokosten, tenzij het gedrag van de Consument-Klant een andere verdeling (in rechte) De gerechtelijke kosten zijn voor de Consument-Klant beperkt tot de kosten volgens het liquidatietarief, tenzij het gedrag van de Consument-Klant een andere verdeling (in rechte) rechtvaardigt.
  8. TSC heeft het recht door de Klant gedane betalingen te laten strekken: in de eerste plaats in mindering van de (buitengerechtelijke incasso) kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen wettelijke rente en tenslotte in mindering van het factuurbedrag c.q. de openstaande vordering en de nog (op)lopende rente. TSC kan, zonder daardoor zelf in verzuim te komen, een aanbod tot betaling door de Klant weigeren, als de Klant een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst.
  9. De Klant is niet gerechtigd tot verrekening van het door hem aan TSC De Consument- Klant heeft deze verrekeningsbevoegdheid wel.
  10. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting van de Klant niet

10.  Verjaringstermijn

  1. In afwijking op de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn voor vorderingen en verweren jegens TSC en de door TSC bij de uitvoering betrokken derden hoogstens 1 (een) kalenderjaar.

11.  Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle door TSC in het kader van de Overeenkomst geleverde Producten blijven eigendom van TSC totdat de Klant alle verplichtingen uit de met TSC gesloten Overeenkomst(en) deugdelijk is
  2. Door TSC geleverde Producten, die ingevolge lid 1, onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen niet worden doorverkocht en mogen nimmer als betaalmiddel worden gebruikt door de De Klant is niet bevoegd om de onder het eigendomsvoorbehoud vallende Producten te verpanden of op andere wijze te bezwaren.
  3. De Klant dient steeds alles te doen dat redelijkerwijs van haar verwacht mag worden om de eigendomsrechten van TSC veilig te stellen.
  4. Als derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de Klant verplicht om TSC daarvan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen.
  5. De Klant verplicht zich om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten te verzekeren en verzekerd te hebben tegen brand, diefstal, ontploffings- en waterschade en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan TSC ter inzage af te geven. Bij eventuele uitkering van de verzekering is TSC gerechtigd tot deze penningen.
  6. Voor het geval TSC zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Klant bij voorbaat hiervoor onvoorwaardelijk en onherroepelijk toestemming aan TSC en door TSC aan te wijzen derden om al (i) die plaatsen te betreden waar de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten zich bevinden en (ii) die Producten terug te nemen.

12.  Garanties, onderzoek en reclames

  1. De door TSC te leveren Producten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering in Nederland redelijkerwijs kunnen worden gesteld.
  2. De in lid 1 genoemde garantie geldt voor een periode van drie maanden na levering, tenzij uit de aard van het geleverde Product anders voortvloeit of Partijen anders zijn Als de door TSC verstrekte garantie een Product betreft dat door een derde is geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot de garantie die door de producent van het Product is verstrekt, tenzij Partijen in de Overeenkomst anders hebben afgesproken.
  3. Iedere vorm van garantie komt te vervallen als een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit:
    • onverstandig of oneigenlijk gebruik van het Product door de Klant of derden;
    • gebruik na de houdbaarheidsdatum van het Product door de Klant of derden;
    • onjuiste opslag van of onderhoud aan het Product door de Klant of derden;
    • wijzigingen aan het Product die zijn aangebracht dan wel die zijn geprobeerd aan te brengen door de Klant of derden, zonder schriftelijke toestemming daartoe van TSC;
    • de bevestiging van zaken aan het Product door de Klant of derden die daaraan niet bevestigd horen te worden, zonder schriftelijke toestemming van TSC; en/of

 

  • het be- of verwerken van het Product op een andere dan de voorgeschreven wijze, en/of zonder schriftelijke toestemming van TSC.

De Klant komt evenmin aanspraak op garantie toe als het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar TSC geen invloed op kan uitoefenen.

  1. Als de Klant tijdig reclameert c.q. melding maakt van een gebrek, schort dit de betalingsverplichting niet op én blijft de Klant gehouden tot afname en betaling van de overige bestelde Producten.
  2. Als de Klant niet tijdig reclameert c.q. melding maakt van een gebrek, komt de Klant geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
  3. Als vaststaat dat een Product gebrekkig is en daarover tijdig is gereclameerd q. melding is gemaakt, dan vervangt of herstelt TSC het gebrekkige Product binnen een redelijke termijn, of stelt TSC de Klant schadeloos. TSC mag kiezen of het gebrekkig Product wordt vervangen of hersteld dan wel de Klant financieel schadeloos wordt gesteld.
  4. Als (voor de Consument-Klant in rechte) vast komt te staan dat een klacht ongegrond is q. het Product niet gebrekkig is, dan komen alle door TSC gemaakte kosten, waaronder de onderzoeks-, administratie-, voorrijd- en/of verzendkosten, voor rekening van de Klant.
  5. Na verloop van de garantietermijn als bedoeld in lid 2 komen alle bij lid 7 bedoelde kosten voor rekening van de Klant.

13.  Herroepingsrecht en Retourbeleid

  1. Op maat gemaakte en/of gepersonaliseerde artikelen (zoals speciaal bedrukte kleding) kunnen niet geretourneerd Voor alle overige producten geldt onderstaande regeling.
  2. Gedurende 14 dagen na de levering van Product(en) heeft de Klant het recht om, zonder opgave van redenen, via een ondubbelzinnige schriftelijke verklaring de overeenkomst te De Klant heeft na deze verklaring waarmee de overeenkomst is ontbonden maximaal 14 dagen de tijd om de Producten aan TSC terug te sturen (op retouradres: Hanzeweg 45a, 7418 AV Deventer) of te overhandigen.
  3. Als de Klant de overeenkomst ontbindt, ontvangt de Klant alle betalingen die de Klant tot op dat moment heeft gedaan (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) binnen 14 dagen nadat TSC op de hoogte is gesteld van de ontbinding van de overeenkomst Indien slechts een deel van de bestelling wordt geretourneerd dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. TSC mag wachten met terugbetaling tot TSC de goederen heeft teruggekregen, of de Klant heeft aangetoond dat de Producten zijn teruggezonden.
  4. Voor de retournering worden enkel voor de Consument-Klant geen extra kosten in rekening gebracht, tenzij de Consument-Klant voorafgaand aan de retournering geen mededeling zoals bedoeld in lid 2 van dit artikel heeft gedaan.
  5. Meer informatie over ons retourbeleid vindt u op onze website.

14.  Aansprakelijkheid

  1. Mocht TSC aansprakelijk zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is
  2. TSC is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat TSC is uitgegaan van

 

door of namens de Klant verstrekte informatie c.q. onvolledige gegevens.

  1. Mocht TSC aansprakelijk zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het factuurbedrag van de Overeenkomst, althans tot dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. De aansprakelijkheid van TSC is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag dat TSC van zijn verzekeraar in voorkomend geval ontvangt.
  2. TSC is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van de voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van TSC aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan TSC toegerekend kunnen worden en de redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming c.q. beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot
  3. TSC is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gederfde winst, gevolgschade, gemiste besparingen, etc.
  4. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als de schade te wijten is aan opzet of grove schuld c.q. nalatigheid van/namens TSC.

15.  Risico – overgang

Het risico van schade, verlies en eventuele waardevermindering van het Product gaat over op de Klant op het moment waarop de Producten aan de Klant zijn geleverd als bedoeld in artikel 5 lid 8 van deze AV en/of in de macht van de Klant zijn gebracht.

16.  Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart TSC voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere(n) dan aan TSC toerekenbaar is.
  2. Als TSC door derden mocht worden aangesproken, dan is de Klant gehouden TSC zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van deze partij verwacht mag worden. Alle kosten aan de zijde van TSC in deze kwestie komen in het geheel voor rekening en risico van de

17.  Geheimhouding

  1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die Partijen in (de uitvoering van) de Overeenkomst te weten komen c.q. ontvangen.
  2. Informatie is in ieder geval vertrouwelijk als Partijen dit expliciet aan elkaar mededelen of als Partijen moesten begrijpen dat het om vertrouwelijke informatie ging. Als TSC vertrouwelijke informatie volgens de wet of in een gerechtelijke procedure tussen Partijen moet mededelen aan anderen dan hoeft TSC de Klant hier geen schadevergoeding voor te betalen.

18.  Klachtenregeling

  1. TSC doet zijn uiterste best om de Overeenkomst naar tevredenheid van de Klant uit te Als de Klant toch vindt dat TSC de Overeenkomst niet naar tevredenheid heeft uitgevoerd, dan kan de Klant

 

TSC hier schriftelijk een klacht over indienen per e-mail of per post:

e-mail:        info@totalsafetycenter.nl

post:          Hanzeweg 45A (7418 AV) Deventer

De Klant vermeldt in deze klacht in ieder geval zijn naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en de reden van ontevredenheid.

  1. TSC reageert binnen uiterlijk 6 weken na het ontvangst van de klacht inhoudelijk. In voorkomende gevallen neemt TSC rechtstreeks (telefonisch) contact op met de Klant om de klacht te bespreken.
  2. TSC brengt geen kosten in rekening voor het behandelen van de

19.  Toepasselijk recht en geschillen

  1. Partijen leggen het geschil pas aan een rechter voor nadat Partijen zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg op te lossen.
  2. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij TSC partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk in het buitenland wordt uitgevoerd of als de Klant daar woonplaats heeft. Ondanks de keuze voor Nederlands recht geniet de Consument-Klant altijd de bescherming van dwingendrechtelijke bepalingen van het land waarin de Consument-Klant woont.
  3. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt
  4. Het geschil wordt bij voorkeur voorgelegd aan de rechter die bevoegd is kennis te nemen van geschillen in de vestigingsplaats van TSC. TSC heeft het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. Het voorgaande geldt, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. In een geschil tussen TSC en een Consument-Klant is ook altijd de rechter in de woonplaats van de Consument-Klant bevoegd kennis te nemen van het geschil.

20.   Vindplaats en wijziging AV

  1. Deze AV zijn in te zien en uit te printen via onze website totalsafetycenter.nl.
  2. TSC heeft het recht deze AV te De wijzigingen worden 30 dagen voordat deze van toepassing worden aan de Klant toegezonden. De Klant heeft gedurende deze periode van 30 dagen het recht bezwaar te maken tegen deze nieuwe AV, daarna wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de gewijzigde AV.
  3. De Nederlandse tekst van de AV is steeds bepalend voor de uitleg